Milton-uppdatering!

Har visserligen inga speciella bilder nu, men va ett tag sen jag uppdaterade just den här kategorin så tyckte att det började bli dags igen. Vi har anmält oss till valpkurs! Börjar med ett möte 31:a augusti, och jag kunde inte vara mer nervös, redan ...!!! Men som det är nu går allting över förväntningarna med Milton's träning inom lydnad. Så därför hoppas jag verkligen att han visar sin goda sida, och inte tappar koncentrationen på grund av de andra hundarna. Det är just det som jag är extra rädd för att han kommer kunna göra .. :p Men vi får helt enkelt göra vårat bästa :)

Idag körde vi lite "snabb-lydnad" ute i trädgården, har inte så mycket tid nu på dagen. Bäst att jag först förklarar hur våran tomt ser ut då haha! Från ingången har vi i mitten en gång till huset, gjord av stenplattor. På högersida(från vägen) finns en helt "tom" gräsmatta, finns bara träd, blommor,flaggstång osv.. Det är gräsmatta 1. Gräsmatta 2 liggerpå vänstersida av gången, där har vi ännu mer träd, gammal lekstuga(som nu är en typ.. gammal-lekstuga-full-av-nödvändiga-saker-vi-egentligen-ej-har-plats-för), poolen, 54841leksaker till M, och lite annat. Typ så ser det ut på framsidan.
Då skulle Milton stanna ungefär i mitten av gräsmatta 1, medans jag gick vidare till gräsmatta 2 tills han inte såg mig längre. Sen stannade jag där, medans jag kastade bort leksaken några meter ifrån mig. Visslade, han kom som en raket, jag tog upp handen - sa "stanna!" Så stannade han vid mig, gav direkt ögonkontakt, jag gav varsegod och han hämtade leksaken. Ni förstår? Ha-ha, jag och mina förklaringar..

Efter en tids jagande och busande med leksaker, va det dags för snabb-övning nr.2. Den involverade våran hembygda tunnel, vilket innebär en rätt lång kartong som ligger mot husväggen.  Han låg ner längst bort på gräsmatta 2, jag ställde mig bredvid "tunneln" och kastade bort leksaken några meter ifrån mig, som innan. När jag ropade "kom hit" sprang han snabbt till mig, jag visade med handen och rösten att han skulle igenom tunneln, vilket han också gjorde(!!!!!), och sprang vidare emot leksaken. Kom till mig med den, jag sa "loss", och då gav han den snällt till mig och la sig ner bredvid mina fötter :) Är han inte duktig or what?! Jag älskar min lilla puppy...♥

( Onödigt inlägg kan många tycka, men det är kul att berätta om hans framgångar, även kul för Michelle & Annelie att få veta(?) :) )

Nu ska jag till stallet snart, löshoppning står på scemat för Stina & Glen idag! Sen ska jag rida Patchanga, för kanske sista gången innan hon åker. Blir bara sorgligare och sorgligare..

Kommentarer
Postat av: martina granat

SJÄLVKLART kommer han tappa koncentrationen!! Det är därför man går valpkurs, för att hunden skall lära sig i ett tidigt stadie att det är normalt att det finns hundar runt om kring, men kursen är även till för att ni ska lära er de enklaste grunderna. :) / Madde.

2009-08-24 @ 19:00:49
Postat av: Stolt uppfödare :)

Ni är så duktiga och det är så roligt att läsa om era bravader ! Ni kanske går samma valpkurs som Lova och Camilla? Lova är en dvärgschnauzer :) Vill gärna läsa mer om vad ni har för er :) Kram fr Annelie och Gniztra

2009-09-08 @ 21:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0