26 december - Anna(n)dagen

Datorfria dagar gör att jag är osocial på de flesta möjliga sätt, men visst lever jag ändå! Julafton va mys, grötfrukost och bus med tomteluvor och rejs med S på morgonen. Kusiner och paketöppning resten av dagen. Nöjd med både presenter och julstämningen! :-)

På juldagen började jag med att gå upp klockan sju, deee' ni. Morgonfodring i stallet såklart. Hade Celina(mamma har kommit på att hon passar bättre i Celina än Sessan, så ska försöka börja kalla henne de lite oftare;) ), och vi busade på korundan och trädan. Busade kan man lugnt säga ja, fyyyysjutton va hon flyger hahahaha. En megabra sak med vintern tycker jag är att alla hästarna blir pigga och glada i snön, och då lär man känna varandra ännu bättre. Gamla Glen fick självklart följa med som promenadhäst till mamma, inte glömmer vi bort min fina springare heller :)..

De andra timmarna på dygnet, som jag inte är i stallet, ligger jag hemma i soffan. Har dragit på mig världens förkylning som inte alls verkar vilja försvinna. Har ingen ork till annat liksom. 

Imorgon kommer i alla fall farmor, bror + Linda hit och äter julbord. Men innan det - stallet såklart. Glen får vila för jag har C både imorgon och måndag. Och minst två dagar till nästa vecka, det här blir en bra vecka det kan jag lova! Att Glen får vila dom dagar som jag rider C ger mig inte så dåligt samvete som jag ibland känner att jag borde ha. Jag tror han vet att han får komma i andra hand vissa dagar, men å andra sidan kommer han i första alla andra dagar. Och har gjort i 3 ½ år nu. (SHIT har det gått  lång tid nu?!!) Det här med att vila gör inte honom så mycket faktiskt, han är mer en gå-i-hagen-hela-dagarna-häst nu istället för en ridhäst. Vilket är förståeligt med tanke på hans ålder :) MEN vilken tur att C finns då hihi. Lilla, söta Sessi.

Nu ska jag städa rummet lite snabbt, jag är ju faktiskt sjuk!, och sen kolla på en film som får mig att tänka på bruksleden i åttan, och Bella & Robyn. Dom kan nog lista ut vilken det är om dom bara tänker till... :-)
 

Kommentarer
Postat av: bella

åwww vi måste se den nån dag :)

2009-12-27 @ 00:21:38
Postat av: Karin

hallå! jag kommer väl också imorgon?!!?

2009-12-27 @ 09:14:17
URL: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0