Sammanfattning av året 2009

JANUARI:
Nyårsafton firades hemma hos Amanda med folk. Och, faktiskt så var inte början på januari någonting speciellt. Jag var sjuk och förkyld som jag alltid är genom hela vintern, jag tränade, var i stallet osv. Min "renovering" av mitt rum påbörjades med att köpa fototapet av New York, love it! Extremt många skrattdagar i stallet tillsammans med tjejerna, precis som vanligt. Åh dom får mig at må så bra. Jag, mamma och pappa åkte utomlands till Gran Canaria den 17:e. Det var underbart och helt.. otroligt. Så skönt att komma bort från allting. Vi kom hem och jag hade blivit som förtrollad av solen. Hemmalivet kändes plötsligt megatråkigt och jag bara väntade på att någonting skulle hända. Jag gjorde illa knäet igen så att Sofia och Fanny fick komma och rädda mig. SÖTUNGAR! Jag fick All time low-feber, älskar dom fortfarande men var något grymt då. Som sagt, januari var inte en av mina bästa månader. Förutom resan!

FEBRUARI:
Andra månaden firades med en bloggpaus direkt från start. Kände mig inge motiverad och hade ingenting att skriva. Vi red till ridhuset för första gången, det borde nämnas haha! Mamma och jag började simma. Alla hjärtansdag "firades" med Bella och Robyn. Vi kollade på skräckfilm och halvt dog :) OCH på samma dag, hjärtisdagen, skrev vi på kontraktet för Glen och han blev vår egen lilla ponny!! Februari var ganska bra, vi hade en riktigt tjejmånad med elevens val och allt va vår lilla så kallade grupp gjorde ^^ Jag och Sofia började hitta varandra på riktigt då, och vi red på långtur till Rönnby och ställde oss i deras centrum hahaha. Vi va till Stockholm också, jag, mamma, syster och Amanda. Som sammanfattning av den här månaden; den var inte bra, inte dålig. Men helt okej. Mycket skratt återigen tack vare stalltjejerna! 




MARS:
Vi hoppade i Solbergas ridhus alldeles i början av månaden. Det gick bra, men mitt hopp-/tränings-/tävlingssug började komma då. Jag och Fanny sov ensamma i Lindas hus, det va riktigt mys:) Och lite scary. Min systers födelsedag firades med Spicy tillsammans med familjen! Jag, syster och Angelica var på Division of Laura Lee's spelning i Västerås också!! Det va roligt de. Dirty love<3 Jag och Sofia gick på bio och såg Bolt med alla barn hahaha. Mamma, jag och Glen fikade första gången utomhus i skogen i det fina vårvädret hihi. Mina må-illa-dagar hade hållt på ett tag och var riktigt jobbiga. Big Mac Cup va vi in på också! Sjöng grattis till Marcus osv. :) Riktigt sköna vårdagar i skolan med en massa sol och bus fanns det också. Min tapet kom upp och flera rumssaker inköptes hihi.

Klicka för att stänga bilden

APRIL:
Bra månad. Första glassen utomhus, våriga dagar i skolan, vårigare dagar i stallet. När vi fixade ponnysarna superfina med knoppar och lindor hahaha. Påsklovet var väldigt bra vissa stunder, mycket stall. Oftast 8 timmar varje dag! :-) Och absolut inte glömma bort att Milton och hans kära syskon föddes den 17:e!!!!! Valborg och fira ut månaden, umgicks med tjejerna och skrattade bort bekymmer.

MAJ:
Åh, ännu en bra månad. Började med vår stalltjejshelg= bio, hälsa på valpisarna, rocklundatävlingar osvosv. Ruggit roliga dagar! Jag och Sofia hittade våran "hemliga" slinga, MYS. Paradiset. Bio ännu en gång, fast med andra tjejerna. Hihihi. Vi betalade in en handpenning på valparna, visste då inte vilken vi skulle få. PUSS! En massa tävlingar med Fanny. Jag fick låna och rida Charlie, helt underbar häst. Våran stallblogg föddes, den levde länge va..?;) Fanny red jockey på Manne och Michelle va Antonio Banderas hahahahahahahaha. Jag och Glen tävlade två klasser i Julpas pay and jump, felfritt i båda! Vi hälsade på valparna "på riktigt" liksom :)

 

JUNI:
Månaden började både bra och dåligt. Det fanns en bra helg där med dressyrtävling och gamla bekanta. Gick till läkaren med mitt må-illa-problem. Han va smått dum i huvudet så det hjälpte ju inte så mycket. GRÖNA LUND 11/6 alltså. Vad ska jag säga, helt jävla magiskt. Då mådde jag oh så bra :-) Milton kom och mitt humör bara flög iväg. Jag älskar honom!! Han får mig alltid glad, fy va du är söt valpis. Patchanga kom och sommaren började på riktigt. Jag, Robyn och Hannah hade många bra, roliga utedagar och kvällar med bra folk! Cityfestival i Västerås, ännu en grymtgrymtgrymtGRYMT bra dag. Helt sjukt hur mycket vi garvade och hade roligt då. Allsång m.m. Jag blir helt ihihih när jagk ollar på filmerna. BRA MÅNAD.


JULI:
R + H kom hem från Gotland(avundsjuk.....) och det firades med att gå på bio och se Transformers 2. Också en vääääääldigt bra dag. SKARA. Enda resan jag gjorde under sommaren, och såååå den bästa. Jag, Fanny, Loppan, Sofia och Linda åkte till Skara på en minitripp i några dagar!! Mini och Råttan gick på auktion och vi åt ute, sov i tält(HAHAAH) och va på Skara sommarland. För att inte glömma våra bilturer med dunkande svennebanan musik i bilen hahaha. Jag dör.. Saknar och vill tillbaka! Jag firades av stalltjejerna hemma hos Michelle, vilda och roliga dagar haha. Vi hade egna lektioner för loppan och kollade på filmer hela nätterna. Hihi<3 Min födelsedag såklart. Den firades kanske inte på ett så jättebra sätt, men jag/vi kommer alltid komma ihåg den i alla fall. Fick my beloved kamera, puss. Fannsan fyllde 18 år också, tooooora tjejen!!! JAg och min systeryster var till Stockholm en vända, mys:) Mycket bus med Patchanga blev det också. Juli va en grym månad, och nu när jag skriver det här märker jag att hela min sommar va det.





AUGUSTI:
Jag och mamma va på bio, på Harry Potter! Malfoy - dreggel.... Även en myskväll på Robyns altan med tjejerna där i början. Östra holmen med familjen och Milton, megamegamegamysig kväll. Åh, min och fannys galoppträning klockan elva på kvällen. Prat om allting och ingenting. Precis som det ska vara. Jag och Patchanga fotades ju också av syster, hihu det va roligt. Självklart en massa, massa träning med Milton. Som har gett resultat, han är otroligt lydig och duktig nu:) Skolan och årskurs nio började, vilket också betydde ny klass. Var på gång ett dag att jag skulle byta, men valde att inte byta ifrån min handledare. Kräftskivan på Robyns gata haha! Ja, den va rooooolig ju. Jamenjajuste, jag, Robyn, Johan och Albin var på bio och såg Sommaren med Göran. Började älska Lipstick Jungle.... Hahaha. Jag och Millelille började gå på valpkurs i slutet av månaden, han skötte sig såklart galant!


SEPTEMBER:
...blev sämre. Dock hittade min vackraste trummpinne sitt riktiga hem på min hylla över sängen. Så fin. Så bara min. Mitt haberoende av ny, ung, frisk häst tog fart här. Hittade några få, speciella som jag ville ha. En himla massa myskvällar hemma hos R med hennes familj<3 Jag, Fanny och Sofia körde Voltige hemma i paddocken hahahhahahaha. Sen på slutet började Kulturnatten närma sig och då vände allting på riktigt. Det var en av de bästa och roligaste kvällarna någonsin. Så mycket kaos men som alltid slutade i asgarv. TACK ALLIHOPA! Och dagen/kvällen efter i centrum va också rolig hahaha. En dålig nyhet och dom sista dagarna blev inte så roliga längre. Helgen som jag bodde hemma hos Robyn räddade mig, sjukt rolig. Och lördagen med alla utmaningar osv. Sånt händer bara en gång.


OKTOBER:
Höstmånaden va ingen superhit. Ganska dålig och tråkig. Tävling i Bångbo dock, kom tvåa i andra klassen. Söten. Höstlovet firades in med tjejkväll hos Linda på landet. Bubbelpool och snack blev grejen. Rolig kvälll! Vårat höstlov blev det ju också, stalltjejerna fanns vid min sida nästaaan alla dagar. Vi bodde här hos mig, på Rönnby och lite överallt. Va till Stockholm och shoppade en heeeeeeeeeeel del! Sen hände det väl inte så mycket mer tror jag.. Halloween får vi inte glömma bara. Den kvällen va också lite kaos tyvärr, men rätt bra ändå:) Jag hoppade också Sessan för första gången och fell in love.


NOVEMBER:
Jag började rida Sessan nån gång i veckan, och jag + mamma började träna igen efter ett uppehåll. Hihi roligt!! Vi löshoppade hingstarna i paddocken som va ungefär som en.. sjö. Och absolut inte glömma- NEW MOON PREMIÄREN MED ROBYN OCH SOFIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh så underbart. Började få julkänsla och äntligen känna lite lugn. Hade Sessan en hel helg när Loppan och Catrin jobbade i Globen, roligt som tusan. Sötaaaaaan<3 Och på söndagen, såklart, GLOBEN HORSE SHOW 2009!!! Med mamma, pappa och i år även Sofia :D Hade mitt sug efter julmust, en hundpromenad jag aldrig kommer glömma bort...:-)


Och nu till den sista, otroligt bra måndaden..
DECEMBER:
Det allra första som gjordes den här månaden va att gå på Loppans julkonsert i Konserthusen i stan med Sofia. Hahaha riktigt rolig kväll. Tjejerna♥ En massa luciafiranden hit och dit, först till Rönnby för att kolla på Sofias med Robyn. Sen på fredagen och lördagen var det dags för oss i kyrkan. Mysigt som alltid. Sen får vi inte alls glömma kvällen då Johan, Marcus och Niklas kom hit och hälsade på mig :-) Och Milton såklart! Det va roligt grabbar. Jag och Loppsiloop julpyntade så fint med Sofia i stallet!! Hihihi.  Sjukt onödiga men sköna skoldagar sista veckorna. Dans, partyalias osvosv. Julavslutningen när jag och Amanda va programvärdar och sen julmust + pepparkakor hemma hos Robyn som vanligt. Red Sessan ännu lite oftare och vi har hunnit busat en hel del i snön fram tills nu, idag. Busfia :) Julmarknad i Wadköping bjöds det på också! Och självklart, en massa julstök och pyssel här hemma. Och julklappsshoppning med mamma mhihi. Julafton med grötfrukost, rolig tometur med Sofia(hahaha) och sen släkten hela dagen. Och sen sist men inte minst, heldagen på tio timmar med Fanny! Rolig dag med en massa skratt. Och nu, dom sista dagarna i december och en bit inpå januari tar jag hand om hennes pålle. Söt Wurfvena. Krocken på nyårsafton va ju inte precis världens roligaste, men resten av nyårsafton 2009 kommer också bli succé, det vet jag, men beviset får jag inte förrän ikväll!

Ett bra år, mycket bra år. Ett av de bästa skulle jag nog kunna säga. Så många minnen har gjorts och så mycket skratt som hjälpt till att glömma. Jag har en liten grupp med människor som betyder så mycket, er påminner jag hela tiden hur glad jag är över att jag har er. För det är jag. Varje dag. Ni får en STOOOR fet nyårspuss av både mig och världens bästa Milton! :-)

Imorgon, den 1:a Januari 2010 är ni välkomna in på; http://annawittur.blogg.se. PUSS OCH GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0