26 november

Visste ni att jag blir som ett litet barn omkring decembermånaden och jul? Det är sant. Jag älskar jul. Jag älskar månaden December. Jag älskar att ha julstämning i huset, i skolan, i stallet och vart jag än går. Jag älskar att se snön på marken och när snööflingor faller från himlen kan jag inget annat an le med hela ansiktet. Jag älskar verkligen julen. Och faktumet är att jag har julkänslor redan är mer knasigt än något annat i min värld, de senaste åren har jag inte känt julfeelingen förrän två dagar innan självaste julafton - om ens det! Jag vet inte om det beror på att jag har förändrats så mycket det här året, vuxit så mycket som person(inte på längden smartheads) och blivit äldre. Även om det inte syns, så känns det.

Jag vet inte om det är för att det har varit en så pass händelserikt år, att vi har klarat en bit på vägen även fast det är långt ifrån klart, fixat, slut(hittar inget bra ord), eller varför jag känner så för årets jul.
 Årets jul kommer bli bra. Det vet jag.

Imorgon är jag ledig och jag ska spendera, en del av dagen i alla fall, i stallet med mina fina vänner.
Imorgon kommer bli en bra dag♥


Kommentarer
Postat av: Syster

Klart julen är bäst. Är härligt att läsa att du hittat julkänslan i år! Våra jular med familjen är ju faktiskt helt oslagbara :D

2009-11-26 @ 13:44:38
URL: http://karinwittur.blogspot.com
Postat av: jusefin

haha! känner precis likadant. Har inte haft en "riktig" julkänsla på flera år men nu är det november & jag har redan börjat lyssan på julmusik & köpt de första julklapparna.

Gissar att vi kanske vill ha jul så jävla bad för att vi verkligen förtjänar det just iår =)

2009-11-27 @ 22:45:58
URL: http://jusefinlouice.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0